Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

WellnessZone.cz | November 21, 2017

Scroll to top

Top

Bez komentářů

Kdy si dát na saunování pozor…

Kdy si dát na saunování pozor…
Publikováno 26/03/2013

 

Sauna je všeobecně doporučovaná jako vhodný způsob regenerace, relaxace a celkové podporuje zdraví. Přesto saunování nese svá rizika, na která byste si měli dát pozor.

 

Dodržujte zásady saunování

Saunování by mělo mít svá pravidla. Především byste měli pravidelně střídat fáze ohřívání a koupání. Zvlášť pro ty, kteří se saunováním začínají, by nemělo jít o hru, jak dlouho to vydržíme. Ano, zpočátku to může být namáhavé a je možné chvilkově překonat nadměrné horko, ale začne-li vás nepříjemně pálit kůže, saunu opusťte.

Mějte na paměti, že lidé se liší tím, jak jsou schopni snášet teplo a chlad. Proto rozhodně není na místě „soutěžit“ s kýmkoliv, s kým do sauny jdete. I když budete oba v sauně poprvé, vaše predispozici vydržet v potírně nebo naopak v bazénu mohou být jiné.

 

Kdy se sauně vyhnout

Potýkáte-li se s některými zdravotními potížemi, neměli byste do sauny chodit vůbec. Není vhodná pro lidi mající problémy s vysokým tlakem či celkově problémy s kardiovaskulárním systémem (maligní arteriální hypertonii, komplexní poruchy srdečního rytmu, záněty cév…), ale také není vhodná pro lidi s postižením ledvin, epilepsií, akutním zánětlivým onemocněním ledvin, zhoubnými nádory, úrazem působícím krvácení, hnisajícím onemocněním kůže, mokvajícími ekzémy atd.

Nechoďte do sauny ani v případě, že cítíte, že vás zmáhá chřipka či jiné onemocnění dýchacích cest. Nejenže hrozí, že nakazíte další lidi v sauně, ale také si způsobíte rychlejší a horší rozjezd tohoto onemocnění.

Ať už máte jakékoliv onemocnění či zdravotní omezení, raději se poraďte s lékařem. U některých onemocnění se saunovat můžete, ale pouze při splnění určitých předpokladů.

Přidat komentář