Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

WellnessZone.cz | November 21, 2017

Scroll to top

Top

Bez komentářů

Jak často cvičit?

Jak často cvičit?
Publikováno 04/05/2014

 

Pouštíte se do sportu či jiné fyzické aktivity a přemýšlíte jak často cvičit, aby byl efekt co největší?

 

Frekvence cvičení

Frekvence cvičení by se měla odvíjet od toho, jaké sportovní aktivitě se věnujete, ale také, jaký je její cíl. Chcete zhubnout, zlepšit si fyzickou kondici, nebo se věnujete sportu, ve kterém chcete dosáhnout sportovních výsledků?

Pokud sportujete závodně, je žádoucí cvičit denně a někdy i dvakrát denně. My se však zaměříme na cvičení, jehož cílem je lepší postava a fyzická kondice.

V takovém případě zpravidla není vhodné cvičit denně, protože byste svaly a klouby zbytečně přetěžovaly a svaly potřebují čas na regeneraci.

Na druhou stranu nemůžete počítat, že když si zacvičíte jednou týdně, bude to mít nějaký vliv na vaše hubnutí. Ideální je cvičení třikrát až čtyřikrát týdně.

Při této frekvenci činnosti si nevolte všechny fyzické aktivity, které člověka hodně vyčerpají. Je vhodné kombinovat různé sporty, např. dvakrát týdně si dejte do těla při náročnější aktivitě a dvakrát týdně se věnuje plávání, joggingu či jízdě na kole. Cvičit samozřejmě můžete i doma.

Pokud chodíte do posilovny a jdete přeci jen dva dny po sobě, zaměřte se každý den na jiné svalové partie, aby ty, které byly namáhané předchozí den, mohly odpočívat.

 

Co byste ještě měli vědět o cvičení?

Kromě frekvence cvičení je také důležitá délka fyzické aktivita. Optimální je jedna hodina, při namáhavé činnosti stačí i 45 minut.

Ať už začínáte s jakoukoliv sportovní aktivitou, přidávejte si zátěž postupně. Není dobré hned na začátku si stanovat velké cíle, kterých bude dosahovat jen s vypětím všech sil. Je to demotivační a navíc škodíte svému zdraví.

Pro redukci váhy, formování celé postavy a celkové zvýšení fyzické kondice jsou vhodné aerobní pohybové aktivity. Mezi ně patří jogging, běh, plavání, spinning, cyklistika atd. Tyto aktivity nejenže snižují tuk v těle a zlepšují fyzickou kondici, ale také snižují krevní tlak, cholesterol a riziko onemocnění srdce.

Přidat komentář