Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

WellnessZone.cz | November 21, 2017

Scroll to top

Top

Bez komentářů

Jak začít s běháním

Jak začít s běháním
Publikováno 04/05/2014

 

Každý člověk by měl mít nějakou pohybovou aktivitu. Dobrá fyzická kondice je vhodná nejen na udržení tělesné váhy, ale také jako prevence zdraví. Jednou z nejpřirozenějších aktivit je běhání. Také byste s ním rádi začali? Jak na to?

 

Začátky běhání

Lidé se přiklánějí k běhání, protože je to snadno dostupný sport. Investujete pouze do bot. Ušetříte i čas. Nemusíte nikam chodit, alespoň pokud bydlíte v místě, kde je nějaká možnost pro vyběhnutí ven.

Běhání se může věnovat každý člověk, který se na to cítí. Vyhnout by se však měli běhu lidé s velkou nadváhou. Příliš by namáhali klouby.

Nemáte dostatečnou kondici pro běhání? A nevydržíte běhat v kuse? To nevadí. Běžcům-začátečníkům se doporučuje zpočátku střídat běh s rychlou chůzí. Postupně zkracujte dobu chůze a prodlužujte dobu běhu až do okamžiku, kdy jen poběžíte. Abyste snadněji dosahovali svých cílů, připravte si dopředu svůj běžecký plán, kde si cíle vytyčíte.

Nenakládejte si toho však hodně. Požadovaných výsledků byste dosahovali obtížně, a to by vás demotivovalo.

Důležité je, abyste běhali rádi, ne abyste „polykali kilometry“ a přáli si, aby běh byl co nejrychleji za vámi. Takové běhání by nemělo cenu, protože byste to s největší pravděpodobností dříve nebo později stejně vzdali.

A jak často a jak dlouho běhat? Doporučuje se běhu věnovat alespoň třikrát týdně, minimálně půl hodiny – zpočátku. Postupně můžete dobu běhu prodlužovat.

Před během a po něm nezapomeňte na strečink – protažení svalů, především na nohou. Předejdete natažením svalu během běhu a také vás druhý den nebudou tolik bolet svaly.

Máte odhodlání a informace, které potřebujete? Kupte si kvalitní běžecké boty, najděte nějaké pohodlné oblečení na běh a můžete se vydat do terénu.

 

Přidat komentář