Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

WellnessZone.cz | November 21, 2017

Scroll to top

Top

Bez komentářů

Jacobsonova progresivní relaxace: Cesta k duševní rovnováze

Jacobsonova progresivní relaxace: Cesta k duševní rovnováze
Publikováno 11/06/2013

 

Máte někdy pocit, že se nedokážete uvolnit a následkem toho máte ztuhlé svaly? Jak si dopřát uvolnění? Metod je více. V popředí stojí i Jacobsonova relaxace. Na rozdíl od některých jiných relaxačních technik je dynamičtější – výrazně zapojuje kosterní svalstvo.

 

Blíže k Jacobsonově progresivní relaxaci

Jak už plyne z názvu této relaxační techniky, jejím zakladatelem je Jacobson, celým jménem Edmund Jacobson, americký psycholog, který žil v letech 188 až 1983.

Jacobsonova progresivní relaxace spočívá v systematickém napínání a uvolňování vybraných svalů. Vychází z toho, že stres se hromadí ve svalech. Díky této technice svaly uvolníte a celkově se zbavíte i negativních pocitů a také si uvědomíte rozdíl mezi tím, kdy jsou svaly v tenzi a kdy jsou uvolněné. Tuto relaxační techniku není těžké se naučit.

 

Jak začít s Jacobsonovo progresivní relaxací?

Jacobsonova progresivní relaxace vám nezabere ani příliš času. Budu stačit, když si na ní vyhradíte čtvrt hodinky denně.

Vyberte si pro svou relaxaci místo, kde se budete cítit dobře a kde nebudete rušeni.

Zvolte si polohu, která vám je při cvičení nejpříjemnější (vsedě i vleže), a můžete začít s postupným napínáním a uvolňováním svalů. Soustřeďte se na všechny hlavní svaly v těle. Napětí i uvolnění by mělo trvat několik sekund, přičemž uvolnění by mělo být delší.

Současně se cvičením byste měli dosáhnout duševní uvolněnosti a celkového klidu. Užívejte si toho pocitu.

Končíte-li s relaxační technikou, udělejte to pomalu. Nejdříve se zhluboka nadechněte, otevřete oči, pomalu se protáhněte a potom teprve vstaňte.

 

 

 

 

 

 

 

Přidat komentář